Japanese Language & Culture

Nami Ohara teaches Japanese language and culture to students in St. John's, NL and also around the world via Skype Lessons. This blog is designed to provide Japanese lessons, notes on Japanese culture and lots of other fun Japanese related stuff to enhance the learning experience of Japanese language students everywhere.
Japanese-na Nihongo (Facebook Group)

Saturday, January 30, 2016

Passwords for the Month - February, 2016

今月の合言葉
こんげつのあいことば

二月
にがつ


Video  ビデオ
Click the picture


Please watch the above video to find the answers for the following questions.
How many questions are you available to answer?   ^_^

あいことば 1
しつもん (question)  節分何月何日ですか。
こたえ(answer)             (     )です。

節分(せつぶん)  
何月何日(なんがつ なんにち)

あいことば   2
しつもん   二月三日は何の日ですか。
こたえ   (   )です。

二月三日(にがつみっか) 
何の日(なんのひ)

あいことば   3
しつもん  節分にをしますか。
こたえ   (    )を  します。

(なに)

あいことば  4
しつもん  なぜをなげますか。
こたえ (   )を(   )に  おいだします。
    (   )を  よびこみます。

(まめ)

あいことば  5
しつもん  豆をなげるとき言いますか。 
こたえ   (              )と  言います。

(なん)
言います(いいます)

あいことば  6
 しつもん  京子ちゃんはいくつ豆を食べましたか。
こたえ   (   )食べました。

京子(きょうこ)
食べました(たべました)

あいことば  7
しつもん 健太くんは 何歳ですか。
こたえ  (   )です。

健太(けんた)
何歳(なんさい)

あいことば  8
しつもん に  なりましたか。
こたえ  (   )が(   )に  なりました。

(だれ)
(おに)

あいことば   9 
しつもん なぜ健太くんが   鬼に  なりましたか。
こたえ  健太くんは(   )に  負けたから  です。

負けた(まけた)


No comments:

Post a Comment