Japanese Language & Culture

Nami Ohara teaches Japanese language and culture to students in St. John's, NL and also around the world via Skype Lessons. This blog is designed to provide Japanese lessons, notes on Japanese culture and lots of other fun Japanese related stuff to enhance the learning experience of Japanese language students everywhere.
Japanese-na Nihongo (Facebook Group)

Friday, May 1, 2020

Video of the Month - May, 2020

今月の動画
こんげつ の どうが

五月
ごがつ


Questions for Beginner

A.  Watch the video of the month, and write and read the following Hiragana words and translate them into English.

1. 招待状(しょうたいじょう)

2.お茶会(おちゃかい)

3.参加 (さんか)

4.毎日 (まいにち)

5.暇 (ひま)

6.検索(けんさく)

7.午後(ごご)

8.うす塩(しお)

9.お菓子(かし)

10.会議(かいぎ)

11.テレビ電話(でんわ)

12.今週(こんしゅう)

13.金曜日(きんようび)

14.私達(わたしたち)

15.充電(じゅうでん)

16.じゃんけん

17.世の中(よのなか)

18.負ける(まける)

19.いいね

20.全部(ぜんぶ)



B.  Watch the video of the month, and write and read the following Katakana words and translate them into English.

1.ライン

2,ウェブ

3.クラウド

4,コミュニケーションズ

5.サービス

6.リンク

7.パスワード

8.パンデミック

9.オーバーシュート

10.タピオカミルクティー

11.ロックダウン

12.クラスター

C. Write down Japanese slangs which Kenta used.  



Questions for Intermediate



A.Watch the video of the month, and answer the following questions in Japanese.

1,お茶会は いつ どこで ありましたか。

2.なぜ 健太くんは お茶会に 「参加する」 と クリックしましたか。

3.健太くんは 「Zoom」を 何と 読みましたか。

4.健太くんは 何を    使って 「Zoom」 を 調べましたか。

5.健太くんは 「YouTube」 を 何と 読みましたか。

6.お茶会に 誰が 参加しましたか。

7.なぜ 健太くんは パーティーに 3時から 参加できませんでしたか。

8.なぜ 突然(とつぜん suddenly) Zoom が 終わりましたか。

9.健太くんは 「パンデミック」を 何と 思っていますか。

10.「グロッサリー」の 正しい言葉は 何ですか。
 (Which English word should Kenta use instead of グロッサリー?)



B. Answer the following questions in Japanese or English.

1.健太くんは どのポテトチップスを 用意したと思いますか。

2.あなたは どんな飲み物と お菓子を 用意しますか。

3.健太くんは どんなスラング(俗語ぞくご)を 使いましたか。

4.健太くんが 間違えて使った 言葉は 何ですか。

5,あなたが よく使う 英語のスラングを 3つ教えてください。

6.あなたが 一番好きな ウェブ会議プログラム(アプリ)は 何ですか。
(フェイスタイム、スカイプ、グーグルハングアウト、ズーム・・・・)







No comments:

Post a Comment