Japanese Language & Culture

Nami Ohara teaches Japanese language and culture to students in St. John's, NL and also around the world via Skype Lessons. This blog is designed to provide Japanese lessons, notes on Japanese culture and lots of other fun Japanese related stuff to enhance the learning experience of Japanese language students everywhere.
Japanese-na Nihongo (Facebook Group)

Sunday, January 31, 2021

Video of the Month - February, 2021

今月の動画

こんげつ  の  どうが

二月

にがつ

'


YouTube の コメント欄 に コメントを 書いてください。
Please read the below before watching the video. 


コメント欄(らん) comment section 
コメント     comment
書(か)いてください please write 

Q1  あなたは  何問正解しましたか。

example answers
(   )問 正解しました。(  )です。むずかしかった/やさしかった/たのしかったです。 

何問(なんもん) how many questions
正解(せいかい)しました corrected 
むずかしかったです it was difficult
やさしかったです it was easy 
たのしかったです  it was fun


Q2 あなたの 嫌いな 臭いは 何ですか。''

example answer
わたしの  嫌いな  臭いは (   )です。
好きな 臭いは(   )です。

あなたの   your
嫌(きら)いな dislike
臭(にお)い  smell
何 what
好きな  favourite


Q3   あなたは どんなクイズショーを 作りたいですか。

example answer
私も クイズショーを 作りたいです。
(   )のクイズショーを 作りたいです。
(   )が 好きですから。

私も (わたしも) I also 
どんな what kind of 
クイズショー quiz show
作(つく)りたい  want to make
好(す)きです I like
〜から  because 

Q4 あなたの 魔除けは 何ですか。

example answer
私の魔除けは(   )です。

私の(わたしの)my
魔除け(まよけ)amulet
何(なん)  what 









No comments:

Post a Comment